Hellooo

Hej! Vad roligt att det är så många som hittat hit :) Det har inte hänt så värst mycket sen jag skrev sist. Svanhildur, min goa isländska roomie fyllde år i måndags så då gick vi ut med de andra tjejerna och åt middag. Det är så bra för de svenska tjejerna som jag har träffat här har också en isländsk roomie så då blir det babbel på isländska, svenska och engelska när vi umgås.
Vi var i skolan på dagen och gjorde vårt engelskatest vilket gick sådär, det var svårare än vad jag trodde. Vi skulle bl.a. skriva en essay på 20 minuter, det hinner man mycket på... 
Igår var vi i skolan igen för en introduktion och blev bjudna på pizza från Dominos. Sen åkte vi ner och gick runt på State Street resten av dagen.
Idag börjar våra personal development kurser som alla måste ta den första veckan, jag börjar inte förrän 1 så jag ska bara ta det lugnt här hemma innan och efter kanske kolla in tjejernas lägenhet. Så roligt att de har hitta en, nära oss också!
 
Det är fortfarande ganska kallt här så det är inte så roligt att vara ute alla gånger, det är skönt när solen är framme men när den går ner så blir det svinkallt. Den går ner redan vid 4-5 tiden, när man oftast är nere på stan, det är fan inte kul alltså. Jag har inte med mig några tjocka kläder heller, skulle behöva min vinterjacka ;)
Kul att jag retade alla hemma med att jag skulle till värmen, och se vad jag fick för det.
Såhär ska det väl inte vara i Californiaaa? Men som tur är så sägs det att det ska bli varmare senare i veckan.
 
Annars har vi det bra, trivs jättebra med mina isländska roomies. Nu vill jag bara att de andra tjejerna ska komma!

Saknar alla där hemma, här får ni lite bilder från de senaste dagarna ♥
 
 1. Mina isländska tjejer (Astros, Svanhildur och Kristbjörg) äter Pizza. 2. The highway. 3. Vårt lilla grannskap. 4. La Playa Stadium
 
 


Vad härligt att du har det bra gumman! Men synd med kylan, du har det goare än oss här hemma i alla fall! Ska bli kul strömma din blogg och du ska veta att du är enormt saknad här hemma <3 u go girl ;) puss

Svar: Hej going! Ja jag har förstått att det inte är så kul väder hemma, kom hit med er ;) Saknar er där hemma också, hoppas ni har det bra! Vi får skypa någon dag. Puss <3
Lisa Jonsson

2013-01-19 | 10:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback