Första dagarna

Nu är jag här, har vart här i snart 48 timmar men av någon anledning så känns det som att jag har vart här mycket längre. Jag landade i LA i fredags klockan sex på kvällen efter en flygresa som startade väldigt bra men efter 5 timmar kändes allt bara jobbigt, jag var trött, rastlös och hade ångest över att vara ensam och att jag skulle vara helt ensam när jag kom hit. Bussen från flygplatsen gick vid åtta tiden till Santa Barbara och jag var här strax innan elva och fick då ta en taxi till vårt hus.
Jag har sån tur som fick fixat boende innan jag kom hit, det är många som inte har det och det verkar vara en del jobb med att hitta något på plats.

Vi har ett väldigt mysigt litet hus, den enda nackdelen är att det är så fruktansvärt kallt! Jag har gått runt konstant sen jag kom och frusit. Jag väntade mig värme men dessa dagarna har det nog inte kommit upp i mer än 10 grader på dagarna och runt 0 på nätterna. Alltså fy fan så kallt! OCH vi har ingen värme i huset så nätterna är hemska, speciellt nu när jag är helt själv, det går ju inte hålla någon värme direkt.
 
Jag kom ju så sent på kvällen så jag la mig i sängen nästan direkt och kollade på serier, lyckades sova 2 timmar sen låg jag bara och somnade till och vaknade resten av natten. På morgonen tog jag mig upp och gick en sväng till skolan och det var så himla fint, utsikt över havet och ett otroligt fint campus, palmer överallt! Sen tog jag bussen in till stan. Där gick jag runt på State Street i flera timmar och tittade i butiker och handlade mat på Ralphs på vägen hem. När jag kom hem igen så var jag så trött, min kropp är verkligen inte inställd på dom här tiderna, så jag somnade när jag la mig i sängen. Senare på kvällen bjöd tjejerna som jag har pratat med innan som också ska gå på SBCC med mig på middag med några andra svenskar, så trevligt och skönt att få umgås lite med folk.
 
Idag kom dom hit och kollade in vårt hus, sen drog vi ner till stranden i kylan och låg där på ett lakan ett tag och frös. Haha värt! Nu har vi hängt på stan ett tag, ätit god mat och vart på Yoghurtland, så stört gott!
Snart ska jag sova, är så trött hela tiden, Jetlag hej. 
De isländska tjejerna landar sent ikväll och jag vet inte om dom kommer hit då eller imorgonbitti, men orkar verkligen inte hålla mig vaken till dom kommer, om dom ens kommer så jag får väl hoppa upp och öppna om dom ringer.
 
Jag har iallafall haft väldigt bra första dagar här, även om mina tankar och känslor är som en berg och dalbana och hemlängtan slår mig med en käftsmäll ibland, så har jag fått en bra start och träffat härliga människor. Sen att det är så vackert här gör allt så mycket mer värt. Imorgon börjar wave week och jag hoppas att mitt engelskatest och allt annat ska gå bra!

 
 


Miss you!

2013-01-14 | 10:50:35

Vilken fin blogg du fixat gumman! Det ser verkligen härligt ut på bilderna, ska bli såå roligt att följa dig här också <3 Väntar otåligt på nästa uppdatering ;) Puss & Kram <3

2013-01-16 | 08:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback