Det senaste med lite hemlängtan

Hej alla. Jag förstår om ni är arga på mig för att jag är världens sämsta på att blogga... Jag skäms!
Det har hänt ganska mycket sen senast, vi var i LA för att köpa saker till huset på Ikea någon gång de första dagarna, en galen historia ;)
7 tjejer i en miniminibuss som inte tänkte på att alla kanske inte kan handla hur mycket som helst. När vi insåg hur mycket vi hade köpt och sen kollade på bilen så blev allt ganska panikartat. Det krävdes mycket jobb för att få in oss själva och alla grejer i bilen, men tillslut gick det. Vi hade påsar överallt, i knät, under fötterna, på sidorna. Ingen skön bilresa hem direkt.
 
Huset har blivit fullsatt. Alla är här så nu bor vi 6 tjejer i detta lilla hus, funkar hur bra som helst. Kan vara lite jobbigt ibland att inte få någon egentid men man vänjer sig och känner knappt av det.
 
Emelie har fyllt 21 och det firades hemma hos dom med pizza och en liten överrasking som hennes roomies hade anordnat, haha. En speciell kväll minst sagt som vi alltid kommer minnas!
 
Vi har vart i Isla Vista för första gången, största partyområdet i Santa Barbara, känd för att ha riktiga hemma-collegefester. Alla har sagt att jag ska se American Pie framför mig... Jag har aldrig vart med om något värre. Vi kom till en liten lägenhet helt knökad med folk, inte på ett bra sätt utan verkligen helt packat. Konstiga människor och en massa drama på det, allt annat än en lyckad kväll. Sen dess har jag inte vart så sugen på att åka dit, men jag kanske får ge det minst en chans till innan jag åker hem.
 
Skolan har satt igång, det är seriöst här alltså! Inte som hemma där man kunde göra lite vad man ville, inte vara så noga med läxor och få bra betyg ändå. Här måste man komma på lektionerna och lämna in sina assignments i tid annars gills dom inte och vissa lärare skulle till och med kunna riva sönder och slänga dem. Vi har iallafall världens finaste campus och nu är det så mycket studenter här så jag blev helt chockad första dagen.
 
Jag velade fram och tillbaka med mina kurser första veckan, men nu är det löst och jag känner mig hyffsat nöjd. Jag läser en kurs som heter Child Family and Community, Foto, Customer Service, Yoga och två Life Fitness-kurser. Life fitness innebär att jag måste träna på gymmet ett antal timmar i veckan, väldigt bra då jag är kass på det hemma. Idag hade jag bara en lektion, Yoga. Så skönt! Efter den gick jag till gymmet och var där i nästan 2 timmar. Bästa skoldagen på hela veckan. Fast det blir ändå en massa plugg efter då vi får läxor och uppgifter hela tiden i de andra kurserna.
 
Annars har vi mest hängt hemma, i solen eller på State Street, ätit massa god mat eller glass på Yoghurtland. Vi låg på stranden en dag när det var som varmast, Emelie och Sigrid badade i havet som just nu kanske är 10 grader kallt.. Vi har strosat runt på piren här i Santa Barbara, så fint! I helgen gick jag och Jasmine och Andrea till deras kompisars pool och låg där hela dagen och när vi kom hem tittade alla grannar på Superbowl, det är stort här för alla Amerikaner. Mina roomies och jag fattade inte så mycket så vi kollade mest på Beyonce i pausunderhållningen.
Det har vart filmfestival här i Santa Barbara i två veckor också. Kändisar som Leonardo DiCaprio, Ben Affleck och Jennifer Lawrence har vart i stan. Jag hade möjligheten att få se en glimt av Jennifer Lawrence men dum som jag är så tog jag den inte. Vi gick på bio istället och såg på The impossible, den mest intensiva filmen jag har sett på länge, aldrig gråtit så mycket till en film i hela mitt liv.
 
De senaste dagarna har jag haft väldigt mycket hemlängtan, saknar min fina familj och min fina pojkvän och mina fina vänner. Det händer saker där hemma nu som jag så gärna skulle vilja vara med om, kommer kännas så skönt att komma hem om 4 månader och bara få kramas med alla. Jag skulle åkt hem och kramats lite nu om det bara hade vart att trycka på en knapp för att komma dit och tillbaka hit igen.
Jag trivs jättebra här och jag är så glad och stolt över att jag vågade ta mig hit, detta kommer vara en upplevelse jag aldrig kommer att glömma så jag ska ta vara på tiden så mycket som möjligt här och sen åka hem och ha världens bästa sommar i Sverige med alla jag tycker om ♥








 
 
 
 
 
 


Åh du är så saknad här hemma med!! Tänkte på dig idag <3 Sjukt bra med Yoga och fitness kursen ju! Rena lyxen på ett sätt! Njuuuuut nu Lisa! Massa pussar!! <3

2013-02-13 | 17:57:46

Lisa förstår att du har det härligt. Precis som det ska va! Vi saknar dig jättemycket här hemma men du kommer ju snart hem igen. Ha det så gott med yoga och finess och härligt väder. Stor kram

Svar: Saknar er också, jättemycket! Ja det är så härligt här, ska njuta så mycket jag kan :) Hoppas du mår bra och alla dom andra där hemma med. Kram <3
Lisa Jonsson

2013-02-20 | 22:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback